Gabika se k poradenství v oblasti pojišťovnictví dostala z pozice testerky. Ráda se posouvá vpřed a učí se nové věci. Proto přijala nabídku vyzkoušet si pozici konzultanta a zastřešit projektové téma i z odborného hlediska. Vzhledem k tomu, že byla v týmu krátce, tato možnost pro ni byla výzvou, za kterou je ale vděčná, protože kombinace poradenství a testu ji baví víc.
Jak dlouho působíš v msg life Slovakia?
Do společnosti msg life Slovakia jsem nastoupila v únoru 2015.
Na jakou pozici jsi nastoupila?
Byla jsem přijatá na pozici tester softwarových aplikací.
Jakou pozici zastáváš aktuálně?
Aktuálně pracuji na pozici IT business konzultant, ale k testu mám stále blízko.
Jak ses dostala k testování a poradenství?
K testování jsem se dostala až v msg life Slovakia a k poradenství přes test, v podstatě náhodou. Testovala jsem téma, jehož konzultantka odcházela na jiný projekt, a zeptali se mě, jestli bych dané téma nepřebrala i z odborného hlediska. Byla jsem ve firmě krátce a konzultanty jsme měli jenom v Německu, proto pro mě byla tato nabídka poctou a výzvou zároveň. Vždycky mě bavilo posouvat se a učit se nové věci, a tak jsem souhlasila. Musím říct, že jsem ráda, protože kombinace poradenství a testu je pro mě zajímavější než samotný test.
Nestudovala jsem IT, ale mezinárodní finanční management formou německofonního studia, které organizuje Ekonomická univerzita v Bratislavě ve spolupráci s Univerzitou Martina Luthera v Halle-Wittenberg. Základy z IT oblasti, které jsem potřebovala znát, jsem se vcelku rychle naučila v rámci zaškolení a při absolvování ISTQB-certifikace.
Postupem času se při práci rozšiřovaly i moje IT dovednosti. Pořád přicházejí nové věci, ale vím, že když si s něčím ohledně IT nebudu umět poradit, můžu se obrátit na naše adminy, vývoj nebo jiného kolegu a oni mi s tím technickým „problémem” pomůžou. Určitě se nemůžu porovnávat s někým, kdo vystudoval IT, ale to, co umím, mi stačí na plnohodnotné vykonávání mé práce a práce konzultanta není technicky až tak náročná.
Co tě zaujalo na práci v msg life Slovakia? Proč sis vybrala zrovna nás?
Po ukončení studia jsem neměla úplně jasnou představu o tom, co bych chtěla dělat. Přijali mě do více firem a pro msg life jsem se rozhodla, protože jsem od kamarádky na tuto společnost dostala dobré reference. Při pohovoru panovala příjemná atmosféra, byl kladen důraz na němčinu a finanční ohodnocení bylo taky dobré.
V čem se práce u nás liší od tvých předchozích pracovních zkušeností?
Vzhledem k tomu, že toto je moje první práce na dobu neurčitou, můžu ji porovnat jenom s brigádami během studia, což není úplně adekvátní. Působila jsem sice v sektoru služeb, ale přicházela jsem do kontaktu s mnohem širším spektrem různých zákazníků, kteří se měnili. Bylo to zajímavé, dynamické a já jsem taky byla mnohem víc v pohybu.
Práce v msg life je kancelářská, za počítačem, zákazník je v Německu, takže komunikujeme převážně online. Finanční i nefinanční ohodnocení je samozřejmě neporovnatelné a velmi se mi líbí firemní kultura a lidský přístup.
Jak vypadá tvůj běžný pracovní den?
Každý den je jiný a naučí mě něco jiného. Když pracuji z kanceláře, začínám v sedm ráno a končím před čtvrtou hodinou odpoledne. Je to kvůli dopravě, ale taky proto, abych si užila den i po pracovní době. Jako první věc ráno si pročtu maily a od toho se odvíjí moje další činnost. Pokud by přišla nějaká chyba z produkce, tak má nejvyšší prioritu její vyřešení. Jinak se věnuji převážne studování, analýze a vytváření specifikace.
Často odpovídám na otázky z vývoje nebo testu týkající se koncepce. Mám pravidelné i nepravidelné mítinky a další úkoly související s testem. Každý den se těším na oběd nebo kávu s kolegy. To je asi to jediné, co mi teď na home office chybí.
Co je náplní tvé práce?
Práci business konzultanta – poradce bych definovala jako spojku mezi vývojem a zákazníky. Hlavním úkolem je vytvořit odborný koncept. Takže mám na starosti vytváření analýz konceptu a zákaznických požadavků, realizaci různých konzultací a prezentací v rámci vytváření specifikace nebo představení nové funkcionality. Součástí mé práce je taky podpora a poradenství pro naše zákazníky v souvislosti s otázkami týkajícími se produkce, analýza chyb, vytváření testovacích případů a podpora při zaučování nových kolegů.
Momentálně pracuji na tématu Simulationsberechnung. Jde o funkcionalitu pro simulování vývoje produkčních smluv tak, aby se daly vytvářet predikce k rentě. Zároveň se věnuji testu a koncepci různých jiných témat, která mám svěřená, a rozjíždím test mezi naším systémem ZVK Factory a ZV Systémem (Zulagenverwaltung).
S kým vším komunikuješ a řešíš případné problémy?
Komunikuji s projektovým manažerem a test manažerem, s ostatními poradci, s kolegy z manuálního a regresního testu, s vývojem, se zákazníky a s kolegy z jiných oddělení naší, ale také mateřské společnosti. Je to široká škála lidí.
Na jakém projektu právě pracuješ?
Pracuji na projektu s názvem ZVK Factory. Vyvíjíme program pro pojišťovny působící v Německu ve veřejném sektoru.
Jaké aplikace využíváš při práci?
Používám klasický MS Office a Teams, na volání i Unify, na práci s databází SQL Developer, na modelování koncepce ARIS, ale hodně podkladů pro koncepci máme i ve Wordu a Excelu. Při představení jednotlivých odborných témat využívám PowerPoint společně s Quick Slide. Na projektu spravujeme tikety v JIRA, testovací případy vytváříme v Zephyr Scale a SQL-Selecty sbíráme v OneNote. Na evidenci docházky máme vlastní systém ERP. Vstupy a výstupy z testu analyzuji v jednom z programů Notepad a porovnávám je například v Beyond Compare. Poznámky si dělám ve Sticky Notes a práci mi často ulehčí i Greenshot.
Jaké dovednosti jsou důležité pro tvou pracovní pozici?
Němčina, analytické myšlení, čtení s porozuměním, efektivní komunikace, spolehlivost a samostatnost. Jelikož poradce píše koncepci, tak taky schopnost stručně, jasně a výstižně stylizovat obsah.
Co máš na své práci nejradši?
Nejradši na ní mám, že se vědomostně neustále posouvám, že musím hledat řešení různých zajímavých úkolů, můžu realizovat vlastní nápady a že si můžu sama manažovat svůj pracovní čas. Taktéž mám velmi ráda kávy a obědy s kolegy. Až tak mě nebaví, když musím víckrát opakovat delší test nebo připravovat podklady k automatizaci testu.
Jací jsou tví kolegové?
Milí, ochotní, vtipní a profesionální.
Jaké vlastnosti by měl mít tvůj nový kolega, aby zapadl do kolektivu?
Měl by to být týmový hráč, měl by se rád učit nové věci, měl by mít logické myšlení a smysl pro humor. Svědomitost a preciznost jsou v jakékoliv oblasti vítané a ovládat německý jazyk nebo anglický jazyk je u nás samozřejmostí.
Tři slova, která tě napadnou, když se řekne msg life Slovakia?
Koncepce, software, rodinná atmosféra.
Zaujala tě práce Gabiky? Máš zkušenosti s testováním softwaru a láká tě práce business konzultanta? Anebo jsi dobrý v něčem jiném? Prohlédni si všechny naše volné pracovní nabídky, pošli nám životopis a absolvuj online pohovor.